גרסת הדפסה
מושבים מספר: 004-2022

הפחתת כמות מים מוכרת לספקים שאינם גובים את תעריף התקנות

הכמות המוכרת ( קצובת מים בתעריף מוזל) , נקבעת בהתאם לכללי המים (קביעת כמות מוכרת) תשע"ו- 2016 לשנת רישיון וזאת בעיקר ע"פ סקר תושבים ביחידות דיור שמוגש ע"י הספקים במהלך חודש נובמבר של כל שנה לקראת הרישיון של השנה העוקבת.


במסגרת שינויים בכללים, נקבעה בין היתר "סנקציה" של הפחתה בכמות המוכרת לספקים שאינם מחייבים את הצרכנים בתעריף כמות מוכרת ע"פ הכללים.


"14ג. (א) הכמות המוכרת לספק לשנה העוקבת לשנת הדיווח, שווה לנמוך מבין אלה:

(1) הכמות המוכרת החזויה;

(2) הכמות שסיפק הספק בתעריף לכמות המוכרת, לשנה שהסתיימה, בתוספת 3%; לעניין זה, "השנה שהסתיימה" – השנה האחרונה שלגביה אימתה וביקרה הרשות הממשלתית למים ולביוב את דיווחי הספקים לעניין זה;

(3) ואולם אם ספק שאינו מוכר סיפק מים בכמות המוכרת בתעריף כמות מוכרת לפי כל דין, תהיה הכמות המוכרת לספק לשנה העוקבת לשנת הדיווח, הכמות המוכרת החזויה במכפלת – 0.87. (הדגשה שלנו י.צ.)

(ב) לא הגיש ספק דוח במועד כאמור בסעיף 14א, תהיה הכמות המוכרת לספק לשנה העוקבת לשנת הדיווח, על אף האמור בסעיף קטן (א), שמונים אחוזים מכמות המים שהוכרה לו לשנת הדיווח, ואולם לגבי ספק שהגיש דוח במועד מאוחר יותר ולפני 1 ביוני של השנה העוקבת לשנת הדיווח, רשאי מנהל הרשות הממשלתית להעמיד את הכמות המוכרת לספק על תשעים אחוזים מהכמות שיש לקבוע לפי סעיף קטן (א); החלטת מנהל הרשות הממשלתית תיעשה בשים לב לתפקודו של ספק המים ולמילוי חובותיו לפי כל דין."

להערכתנו הסנקציה האמורה, מפלה באופן לא מידתי את הקיבוצים השיתופיים בהם החברים אינם מחויבים בעלויות המים ו/או מחויבים בעלות כוללת לשירותים בתקציב החבר.
זאת ועוד, כללי המים (תעריפי מים שמספקים ספקים מקומיים) תשנ"ד - 1994 מתירים לישוב מתוכנן (קיבוץ , מושב, כפר שיתופי ) לגבות תעריף מופחת מתעריפי התקנות .


תחילת השינויים היה מינואר 2022.

 

בדבר פרטים נוספים ניתן לפנות למר יעקב צ'סנר במשרדנו בתל אביב