גרסת הדפסה
מושבים מספר: 071-2010

כללי תעריפי המים מספקים מקומיים

להלן השינויים העיקריים לכללי המים (תעריפי מים שמספקים ספקים מקומיים),(תיקון מס 2) התש"ע-2010 מנקודת מבט של ישוב מתוכנן,( קיבוץ, מושב שיתופי, מושב וכפר שיתופי).

להלן השינויים העיקריים לכללי המים (תעריפי מים שמספקים ספקים מקומיים),(תיקון מס 2) התש"ע-2010 מנקודת מבט של ישוב מתוכנן,(מושב, כפר שיתופי, קיבוץ ומושב שיתופי).

1. הגדרת ספק מקומי -

"ספק מקומי" – עיריה, מועצה מקומית לרבות מועצה אזורית, ועד מקומי, איגוד ערים, תאגיד או אגודה שיתופית המספקת מים לצרכניה, לרבות מי שפועל בתחומה, כולו או חלקו, לעניין הספקת מים, ומעט חברה;" (טעות כתיב צ"ל למעט חברה – ב.מ.).

2. אי תחולה על יישוב מתוכנן -

"(א) ספק מקומי לא יספק מים, אלא לפי כללים אלה ולפי צריכה בפועל ולא ישית על צרכניו היטלי הפקה כמשמעותם בסעיף 116 לחוק.

(ב) על אף האמור בסעיף קטן (א):

(1) התעריפים לפי כללים אלה, לא יחולו לעניין המים המסופקים על ידי ספק מקומי לחברת מקורות או לספק מקומי אחר;

(2) כללים אלה, למעט סעיפים 4א ו-4ב, לא יחולו, לעניין המים המסופקים ביישוב מתוכנן (הדגשה שלנו- ב.מ) כהגדרתו בכללי המים (השימוש במים באזור קיצוב), התשל"ו-1976."

הכוונה המקורית של רשות המים היתה להחיל על הישובים המתוכננים את כללי הרשויות המקומיות, בעקבות פניות של התאחדות חקלאי ישראל, הוחרגו הישובים המתוכננים מתחולת התקנות, למעט סעיפים 4א' ו-4ב'.

סעיף 4א' דן במחויבות של הספק מול צרכני הקצה יחידות הדיור לעניין "כמות מוכרת".

סעיף 4ב' להלן דן במחויבות הספק המקומי מול הרגולאטור-רשות המים.

3. כמות מוכרת לספק מקומי -

"4ב. (א) ספק מקומי יגיש לרשות הממשלתית, בכל שנה לא יאוחר מן

האחד בנובמבר, דוח חתום ביד מורשה החתימה שלו ומאומת בתצהיר, שפורטו בו סך כל מספר הנפשות כפי שהתקבל מדוחות הצרכנים לפי סעיף 4א, נכון ליום 1 באוקטובר של אותה שנה, וכן כמות המים במטרים מעוקבים אשר הספק המקומי מכר בפועל והיה זכאי למכור לצרכניו לפי כללים אלה, בתעריף כאמור בסעיף 4(1)(1.1), בתקופה שמ-1 באוקטובר של השנה הקודמת עד ה-30 בספטמבר של השנה השוטפת, לפי טופס ומתכונת דיווח שיפרסם מנהל הרשות הממשלתית באתר האינטרנט שלה, לא יאוחר מ-1 באוגוסט בכל שנה.

(ב) כמות המים במ"ק המוכרת לספק המקומי לשנה העוקבת, תחושב כמכפלת 1.05 בסך כל מספר הנפשות שדיווח עליו הספק המקומי לפי סעיף קטן (א) או שקבע מנהל רשות הממשלתית לפי סעיף קטן (ד), לפי העניין, ב-30, בהפחתה של ההפרש שבין כמות המים שהוכרה לספק המקומי לשנה הנוכחית ובין הכמות שהוא דיווח על מכירתה בפועל, ושהיה זכאי למכור לצרכניו לפי כללים אל בתעריף האמור בסעיף 4(1)(1.1) לפי סעיף קטן (א) או הכמות שקבע מנהל הרשות הממשלתית לפי סעיף קטן (ד), לפי העניין (להלן – כמות מוכרת לספק מקומי).

(ג) מנהל הרשות הממשלתית רשאי להורות לספק מקומי למסור לו, הסבר, פירוט, ידיעות או מסמכים בנוגע לכמות המים שנצרכה אצל הספק המקומי, לרבות התפלגות חיוב הצרכנים לפי התעריפים וכן הבדיקות שערך לאימות מספר הנפשות בכל יחידת דיור, כולם או חלקם.

(ד) שוכנע מנהל הרשות הממשלתית כי סך כל מספר הנפשות אשר הספק המקומי מספק להן מים או כמות המים במטרים מעוקבים אשר מכר הספק המקומי בפועל לצרכניו והיה זכאי למכור להם לפי כללים אלה, פחותים ממה שדיווח לפי סעיף זה, יקבע לספק המקומי מספר נפשות כולל מוכר או כמות מים מוכרת כאמור, שיפחתו ממה שדיווח הספק המקומי לפי סעיף קטן (א).

(ה) לא העביר ספק מקומי דוח במועד כאמור בסעיף קטן (א) תהיה כמות המים במ"ק המוכרת לספק המקומי לשנה העוקבת, על אף האמור בסעיף קטן (ב), מחצית מכמות המים שהוכרה לו לשנה השוטפת." (הדגשה שלי – ב.מ.).

תשומת ליבכם מופנית לסנקציה המוטלת על הספק למקרה של העדר דיווח. ראו סעיף קטן (ה) לעיל.

לפרטים ולהבהרות ניתן לפנות למר צ'סנר יעקב במשרדנו בת"א.