גרסת הדפסה
מושבים מספר: 027-2010

תמיכה בצרכני מים בגין אנרגיה לשאיבה נוספת

צרכני מים למטרת חקלאות אשר רכשו מים לשימוש חקלאי, על פי תעריף כדין ונזקקו להשקיע השקעות אנרגיה לשאיבה נוספת לצורך העברת המים לשטחי העיבוד זכאים לתמיכה על פי כללים אשר יקבעו ע"י רשות המים.

צרכני מים למטרת חקלאות אשר רכשו מים לשימוש חקלאי, על פי תעריף כדין ונזקקו להשקיע השקעות אנרגיה לשאיבה נוספת לצורך העברת המים לשטחי העיבוד זכאים לתמיכה על פי כללים אשר יקבעו ע"י רשות המים.

להלן עיקרי טיוטת הנוהל המוצע לתמיכה בצרכני מים בגין אנרגיה לשאיבה נוספת:

1. צרכן

״אדם וכל גוף שאינו מוסד ציבורי כמוגדר בסעיף 3 א׳ לחוק יסודות התקציב ואינו תאגיד שהוקם על פי חוק, אשר מקבל מים מספק בלחץ נמוך מהנדרש בנקודת המדידה, ונזקק לשאיבה נוספת של כמות מים שפירים, מי קולחין או מי שפד״ן אשר המירו הקצאות של מים שפירים באישור מנהל הרשות, אשר עולה על 25% מהכמות אשר הוקצתה לו למטרת חקלאות (להלן - מים מסוימים). הגדרת סוג המים תהיה בהתאם להגדרתם ברישיון, שהוצא על ידי מנהל הרשות."

2. הזכות להגיש בקשה לתמיכה

"צרכן יהא זכאי להגיש בקשה לתמיכה (להלן: ״בקשה לתמיכה״) אם העומד הכולל בנקודת המדידה שלו נמוך מרום ראש השטח הקובע שלו בתוספת 30 מ׳ (לחץ מינימלי דרוש להשקייה). במקרים בהם מחויב הצרכן להתקין מונע זרימה חוזרת יהיה הצרכן זכאי להגיש בקשה לתמיכה אם העומד הכולל בנקודת המדידה שלו נמוך מרום ראש השטח הקובע שלו בתוספת 40 מ'."

3. חישוב התמיכה

"תמיכה בגין שאיבה נוספת תחושב בשים לב לנתונים העולים מן הבקשה לתמיכה, שהוגשה לפי סעיף 6. העלויות השנתיות של השאיבה הנוספת ייבדקו ויאושרו על-ידי רשות המים על פי המחירון הנורמטיבי הנוהג באגף הסיוע ברשות המים לעניין זה. העתק מן הנוהל מצורף כנספח א׳ לנוהל זה. התמיכה תינתן למרכיבי העלות הבאים בלבד: עלות האנרגיה, עלות ההון של תחנת השאיבה ועלות האחזקה של תחנת השאיבה. לא תאושר תמיכה מעבר לחישוב המבוסס על המחירון הנורמטיבי."

4. מועדים

"בקשות לתמיכה בגין השנים האמורות בנוהל זה יוגשו במועדים הבאים -

א. בקשה לתמיכות בגין השנים 2008 - 1999 תוגש לא יאוחר מאשר תוך שלושה חודשים ממועד פרסום נוהל זה;

ב. בקשה לתמיכות בגין שנת 2009 תוגש לא יאוחר מיום העבודה האחרון של חודש אפריל 2010 ;

ג. בקשות שתוגשנה לאחר המועדים הנקובים בסעיף זה לא תיבדקנה ולא תיכללנה בין הבקשות לתמיכה לכל דבר ועניין."(הדגשה שלי ב.מ.)

לפרטים ולהבהרות ניתן לפנות למר צ'סנר יעקב במשרדנו בת"א.