גרסת הדפסה
מושבים מספר: 003-2011

דיווח מקוון למע"מ באיחוד עוסקים

להלן דגשים בנושא הדיווח המקוון במע"מ באיחוד עוסקים:

להלן דגשים בנושא הדיווח המקוון במע"מ באיחוד עוסקים:

איחוד עוסקים – דיווח חודשי

בשנת 2011 נדרשים עוסקים אשר מחזור העסקאות שלהם גבוה מ-4 מליון ₪ ו/או לחילופין נדרשים בניהול ספרי חשבונות בשיטה הכפולה לפי הוראות ניהול פנקסים , בדיווח מפורט באופן מקוון למע"מ.

באיחוד עוסקים בסוג תיק 48 – שותפויות (מרבית המושבים מוגדרים בסוג תיק זה) נוצר מצב בו חלק מהעוסקים נדרש וחלקו לא נדרש בדיווח מפורט.

לפיכך, כל העוסקים הנדרשים בדיווח מפורט יצטרכו לדווח את כל עסקאותיהם ותשומותיהם על פי הכללים.

לגבי עוסקים שבאיחוד העוסקים אשר אינם נדרשים בדיווח מפורט ניתן לדווח לגביהם בשני סכומים את העסקאות החייבות והפטורות בשתי שורות לא מזוהות ובשורה נוספת את התשומות.

איחוד עוסקים המגיש דו"ח להחזר ידרש בכל מקרה לפרט את כל תשומותיו (גם של העוסקים שאינם נדרשים בשנת 2011 בדיווח מפורט).

בדיווח המפורט יכללו חשבוניות בהתאם לכללי הדיווח החלים בנוגע לדוח התקופתי. כמו כן, אין לכלול בדוח עסקאות מכירה וקניה בתוך איחוד העוסקים – למעט עסקאות בין הפעילות העסקית לפעילות שאינה עסקית (שימוש עצמי).

עוסק, הרשום באיחוד עוסקים והמדווח באמצעותו יקפיד להוציא חשבוניות מס ללקוחותיו תוך ציון מספר הרישום במע"מ של איחוד העוסקים בנוסף למספר העוסק המורשה שלו עצמו.

נדגיש כי איחוד עוסקים בו אף אחד מן המדווחים אינו חייב בניהול ספרים לפי השיטה הכפולה ומחזורו השנתי של אף אחד מן החברים אינו גבוה מ – 4 מיליון ₪, רשאי להגיש בקשה ליציאה מרשימת החייבים בדיווח מפורט למע"מ בשנת המס 2011 (נספח א להוראה בעניין מע"מ מקוון).

חובת הגשת דוח שנתי ע"י עוסק באיחוד עוסקים

נזכיר כי החל מתום שנת 2009, כל עוסק, הרשום באיחוד עוסקים, נדרש לדווח עד תום חודש מרץ שלאחר שנת המס על סך עסקאותיו ותשומותיו בשנת המס וזאת בהתאם לצו מס ערך מוסף (דו"ח בדבר עסקאות ורכישות של עוסק הרשום כאחד עם עוסקים), התשס"ח – 2008.

יחד עם זאת נציין כי רוב רובם של המושבים רשומים עם חבריהם לצורכי מע"מ כשותפות (סוג תיק 48) ולא כאיחוד עוסקים (סוג תיק 61) על כן האגודה וחבריה המסווגים בסוג תיק 48 אינם חייבים בדיווח הסוף שנתי הנדון לעיל, החל כאמור על עוסק הרשום באיחוד עוסקים.

פירוט אודות הצו – ראו חוזרנו 31/2009 'חובת הגשת דו"ח שנתי ע"י עוסק באיחוד עוסקים'.

בנושא דיווח מקוון מפורט למע"מ ראו גם חוזרנו:

מס' 112/2010 "דיווח מקוון למע"מ – עדכונים"

מס' 57/2010 "דיווח מקוון למע"מ – עדכונים"

מס' 19/2010 "דיווח מקוון למע"מ – דגשים"

לפרטים ניתן לפנות לרו"ח דוד רותם או לרו"ח אמיל וינטרוב במשרדנו בת"א.