גרסת הדפסה
מושבים מספר: 078-2004

המשך איוש הנחלות הפנויות במושבים

הנהלת מינהל מקרקעי ישראל הקפיאה במהלך השנה האחרונה את איוש הנחלות הפנויות במושבים.

  1. הנהלת מינהל מקרקעי ישראל הקפיאה במהלך השנה האחרונה את איוש הנחלות הפנויות במושבים.

    ראו פירוט והרחבה בחוזרנו מספר 50/2004 "איוש נחלות פנויות במושב – עדכון" מיום 4/7/2004.

  2. החלטות הנהלת המינהל על ההקפאה נוגדות את מדיניות מועצת מקרקעי ישראל לפיהן מחויב המינהל לפעול ופוגעות בסמכות שר החקלאות לעניין איוש הנחלות במושבים.

  3. כמו כן החלטות אלו אינן עולות בקנה אחד עם נוסח חוזי החכירה לדורות שאושרו לאגודות שהן מושב עובדים או כפר שיתופי בהם נכלל סעיף הקובע כי המינהל לא ידרוש תשלום דמי הסכמה בעניין במסירת זכויות בנחלה למתיישב ראשון, הוראה שתוכנה מעיד על זכויותיו של המושב בנחלותיו הפנויות וזכותו לאייש אותן.

  4. בהמשך להחלטת הנהלת המינהל 1103 מספר מיום 23.4.04 פירסם המינהל רשימת ישובים בהם שווי הנחלה כולל פיתוח וללא מבנים הנו עד 100,000$ ובהם גם על פי מדיניותו החדשה של המינהל ניתן להמשיך ולאייש הנחלות הפנויות.

    להלן שמות הישובים:

    מחוז צפון- אלעד, בית יוסף, גדיש, דובב, הזורעים, ירדנה, מגן שאול.

    מחוז דרום- אוהד, אשבול, באר מילכה, בטחה, גבעולים, דקל, זימרת, זרועה, יבול, יכיני, ישע, יתד, כמהין, מבטחים, מלילות, נאות הכיכר, ניצני סיני, ספיר, עזוז, עידן, עין תמר, עמיעוז, פטיש, פעמי תש"ז, פארן, פריגן, צופר, רנן, שבולים, שדה אברהם, שובה, שוקדה, שחרות, שני, שרשרת, תלמי אליהו, תלמי בילו, תלמי יוסף.

  5. אנו חוזרים על המלצתנו לכל מושב בו קיימות נחלות בלתי מאוישות לדרוש את זכויותיו ולפעול לאיוש הנחלות הפנויות לרבות בהליכים משפטיים באם ידרשו.