גרסת הדפסה
מושבים מספר: 074-2001

הוצאות פיתוח בהרחבות 737 - עדכון

בעדכון להנחיות שהוציא לאחרונה מר משה אדרי סמנכל שווק וכלכלה הוראות אגף שווק וכלכלה מספר 366 ב עודכנו הנושאים הבאים

בעדכון להנחיות שהוציא לאחרונה מר משה אדרי סמנכ"ל שווק וכלכלה (הוראות אגף שווק וכלכלה מס' 366 ב' ) עודכנו הנושאים הבאים :

א ) סעיף 6 - מוסדות חינוך ומוסדות ציבור רשות

6.1 "מוסדות החינוך ומוסדות ציבור רשות אינם חלק מהוצאות פתוח התשתיות הפיזיות ואין המנהל מיחסם או מעמיסם על המקרקעין ,למעט שידרוגן" (הדגשה שלנו – ב.מ ).

ב ) סעיף 8 – אישור הוצאות פיתוח ללא בדיקת אגף שיווק וכלכלה (*)

"בישובים ששטח תוכנית הרחבתם המאושרת (תב"ע בתוקף ) בעל ממוצע שיפועים מעל 20% יהיה הישוב רשאי לגבות הוצאות פיתוח ממשתכן במגרש בודד (כהגדרתו בהוראת אגף 51

י"ג ) סכום של עד 145,000 ש"ח, כולל מע"מ, צמוד למדד תשומות הבנייה, על בסיס ,נובמבר 2001 ,וזאת ללא בדיקה של אגף שיווק וכלכלה.

יישובים אשר לא נכנסים תחת הגדרת השיפועים הנ"ל רשאים לגבות מן המשתכן במגרש בודד, כאמור, הוצאות הפיתוח בהתאם להחלטת הועדה המלווה להחלטת מועצה 737 מ 22.8.01, דהיינו, סכום של עד 112,000 ש"ח כולל מע"מ, צמוד למדד תשומות הבנייה על בסיס חודש נובמבר 2002 או לחילופין, הוצאות הפיתוח יבדקו ויאושרו על ידי אגף שיווק וכלכלה

ביצוע עיסקאות ללא בדיקת הוצאות הפיתוח יעשה בכפוף לחתימת היישוב על הצהרה באשר לגובה הוצאות הפיתוח, ובכפוף לאישור בכתב של אדריכל המחוז, באשר לשיפועי השטח שבתוך גבולות תוכנית ההרחבה. אישור האדריכל יינתן על סמך מדידת האתר על ידי מודד מוסמך אותה ימציא היישוב". (הדגשות שלנו – ב.מ)

(*) נראה שנפלו מספר שגיאות בסכומים הנקובים בסעיף זה על כן מוצע לעקוב אחרי העדכונים.

אנו מפנים תשומת לב מושבים / קיבוצים שכבר נקבעו להם הוצאות פיתוח לבחון השפעת העדכונים שלעיל על הסכומים שנקבעו להם בעבר.

פירוט והרחבה בנושא הוצאות פיתוח ותשתיות בהרחבה לפי 737 ראו בחוזרנו 43/2001 .