גרסת הדפסה
קיבוצים מספר: 115-2015

הפרשי גמלאות מחליפות שכר לשנים 2003-2008

בתאריך 24 ליוני 2014, שלח המוסד לביטוח לאומי אל הקיבוצים והמושבים השיתופיים הודעות בדבר הפרשי דמי ביטוח (לחובה ולזכות) לשנים 2003-2008. בשונה משנים קודמות בהם הקיבוץ זוכה/חויב בהפרשי גמלאות במקביל לחיוב/זיכוי בהפרשי דמי הביטוח, החליט המוסד לביטוח לאומי כי חברים הזכאים להפרשי גמלאות, ידרשו להגיש תביעה פרטנית להפרשי גמלה בה יוכלו לבקש כי הפרשי הגמלה ישולמו לחשבונם הפרטי ולא יקוזזו מהפרשי דמי הביטוח בהם חויב הקיבוץ.

גמלאות מחליפות שכר (דמי לידה, דמי פגיעה, מילואים), מחושבות על בסיס ההכנסה ממנה שולמו דמי ביטוח, בתקופה שקדמה לאירוע המזכה בגמלה.

כאשר משתנה בסיס ההכנסה לפיו חושבה הגמלה (לדוגמה בשל הפרשי שומה), יש לחשב מחדש את סכום הגמלה המגיעה לחבר. במידה ובסיס ההכנסה גדל בעקבות הפרשי השומה, על הקיבוץ לשלם למוסד לביטוח לאומי את הפרש דמי הביטוח ומנגד זכאים חברי הקיבוץ להפרשי גמלאות מחליפות שכר.

בעקבות טיפול משרדנו, שלח בימים האחרונים המוסד לביטוח לאומי אל חברות קיבוץ שקיבלו דמי לידה בשנים 2003-2008, הודעה בדבר זכאותם להפרשי גמלה.

בהודעה נדרשת החברה לציין את חשבון הבנק אליו היא מבקשת להעביר את הפרשי הגמלה (חשבון הקיבוץ או חשבונה הפרטי), למלא תביעה להפרשי גמלה ולהחתים את הקיבוץ על הצהרה בדבר ההכנסה לפיה שולמו בעדה דמי ביטוח בעשרת החודשים שקדמו להפסקת העבודה.

מכתבים דומים בנוגע לתגמולי מילואים צפויים להישלח לחברי קיבוץ בחודש ינואר 2016, ומכתבים בדבר דמי פגיעה צפויים להישלח לחברי הקיבוץ באפריל 2016.

חשוב לציין כי על תביעה להפרשי גמלה חלים כללי שיהוי ולכן יש להגיש את התביעה לכל המאוחר 12 חודשים מיום קבלת המכתב מביטוח לאומי.

לפרטים, להסברים נוספים ולסיוע במילוי טופס דרישת הפרשי הגמלאות, ניתן לפנות לרו"ח אבנר עופר במשרדנו בעפולה.