גרסת הדפסה
מושבים מספר: 077-2015

תוספת מים לחקלאות

מועצת רשות המים פרסמה לשימוע הציבור את כללי המים (השימוש במים באזור קיצוב) (הוראת שעה) - התשע"ה 2015 במסגרתם מנהל רשות המים רשאי לתת היתר לאספקת כמות מים נוספת, מעבר למכסה השנתית, למפיקים וספקים שמקורות המים שלהם הינם מן המערכת הארצית.

 

צריכה חקלאית מורחבת

2. ראה מנהל הרשות הממשלתית כי מצב מאגרי המים במערכת הארצית והיקף הצריכה הכוללת של מים שפירים לחקלאות מאפשרים זאת, רשאי הוא להתיר לספק כאמור בפסקה (1) להגדרה ״ספק״, להפיק או לספק כדין, בתקופה שעד יום כ' בטבת התשע״ו (31 בדצמבר 2015), מים שפירים למטרת חקלאות בכמות של עד 30% מעל כמויות המים השפירים הנקובות למטרה זו ברישיונו לכל מקור מים (להלן - היתר לאספקת כמות נחרגת) אם התקיים לגביו התנאי המתאים, לפי העניין:
(1) קבועים לגבי המים שהוא מספק תעריפים לכמות שמעל לכמות המוקצית;
(2) קבועים לגבי המים שהוא מפיק היטלי הפקה נפרדים לכמות שמעל לכמות
המוקצית.

אספקת צריכת מים חקלאית מורחבת לצרכן של מפעל קולחים

3. (א) מנהל הרשות הממשלתית רשאי לתת לספק כאמור בפסקה (2) להגדרה ״ספק״, היתר נוסף לאספקת כמות נחרגת לצרכן קולחים, בתקופה שעד יום כ' בטבת התשע״ו (31 בדצמבר 2015), אם התקיימו לגביו התנאים האלה:
(1) הקצאת מי הקולחים של צרכן הקולחים נמוכה ממכסת הבסיס שלו ממפעל
הקולחים;
(2) צרכן הקולחים ביקש לאשר לו אספקה של מים שפירים בכמות שמעל לכמות המוקצית וביקש כי ההקצאה תהיה באמצעות מפעל הקולחים;
(3) לפי הנתונים הקיימים בידי מנהל הרשות הממשלתית לגבי הצריכה הכוללת של מים שפירים לחקלאות, מתן היתר נוסף לאספקת כמות נחרגת לא יביא לחריגה מהכמות הכוללת שנקבעה כאמור;
(4) התקיים לגבי בעל רישיון ההפקה התנאי המתאים, לפי העניין, מהתנאים הקבועים בסעיף 2(1) או (2).
(ב) מנהל הרשות הממשלתית יורה את הכמות המותרת לאספקה במסגרת ההיתר לפי סעיף קטן (א); הכמות האמורה לא תעלה על ההפרש שבין מכסת הבסיס של הצרכן ממפעל הקולחים לבין ההקצאה הנקובה לו ממפעל הקולחים ברישיון ההפקה לשנת 2015.

תעריף מים שפירים ממקורות לחקלאות בחריגה עד 30% מההקצאה עומד על 2.574 ש"ח למ"ק.

תעריף היטל חריגה על מים לחקלאות הינו תעריף מקורות לעיל בהפחתה של 0.534 ש"ח למ"ק- בשלב זה טרם אושר בועדת הכספים תיקון התוספת השניה לחוק המים בה נקבעים תעריפי ההיטלים.

לפרטים נוספים ולהבהרות ניתן לפנות ליעקב צ'סנר במשרדנו בת"א.