גרסת הדפסה
קיבוצים מספר: 073-2015

גמלאות ביטוח לאומי המשולמות לחברי קיבוץ

בתאריך 3 במאי 2015, הוציאה מנהלת אגף שירות לקוחות במוסד לביטוח לאומי, הנחיה לפיה מוקד המייצגים ייתן באמצעות קוד סודי אישי אך ורק מידע בנושאים הבאים:

גביה
א. מי שאינו שכיר.
ב. עצמאי (כולל גמלאות מחליפות שכר)
ג. בעיות תושבות (כולל ילדים)
ד. מעסיקים (מילואים, דמי פגיעה)

גמלאות
א. כאשר מתנהל תיק בבית הדין לעבודה.
ב. בדיקת מצב טיפול בתיקי דמי פגיעה (הגעת מסמכים, מצב תשלום, חובות).
ג. בדיקת מצב טיפול בועדות רפואיות (נכות, שר"מ, ילד נכה, נפגעי עבודה, מס הכנסה, איבה).

יצוין כי עד מאי 2015, אפשר המוסד לביטוח לאומי לקיבוץ/מושב שיתופי למנות מייצג מטעמו שבסמכותו לפנות למוקד המייצגים של ביטוח לאומי ולקבל מידע בדבר גמלאות מחברי הקיבוץ/מושב שיתופי שהועברו לחשבון הבנק של הקיבוץ ללא צורך בקוד סודי פרטני לכל אחד מהחברים.

לקבלת מידע בנושאים בהם לא ניתן לקבל מידע ממוקד המייצגים (לרבות גמלאות) ניתן לפנות למוקד המידע הארצי באמצעות קוד סודי ופרטני בטלפון 6050*, בימים א-ה, בין השעות 08:00-17:00.

לאור האמור, יש לפנות לחברים שמעבירים את הגמלה לקיבוץ או לחברים המעוניינים שהקיבוץ יטפל עבורם בענייני הביטוח הלאומי, ולבקש מהם להעביר לאחראי/ת ביטוח לאומי בקיבוץ את הקוד הסודי בביטוח לאומי (קוד בן 4 ספרות).

לחברים שאין להם קוד סודי יש להזמין קוד סודי למוקד הטלפוני ולעמדה לשירות עצמי, לפי הקישור הרצ"ב.

ניתן לקבל מידע ישירות מאתר הביטוח הלאומי לפי הקישור הרצ"ב ולצמצם את הצורך לפנות למוקד המייצגים או למוקד המידע הארצי, באמצעות, קוד משתמש וסיסמה לאתר שירות אישי, לפי הקישור הרצ"ב.

באמצעות אתר השירות האישי ניתן לקבל מידע מאתר האינטרנט של ביטוח לאומי על גמלאות, תשלומים, להדפיס אישורים, ולקבל שירותים נוספים.

לקבלת קוד סודי אישי לאתר השירות האישי של המוסד לביטוח לאומי יש לבצע הזמנה כאמור באתר המוסד לביטוח לאומי.

לאחר ביצוע ההזמנה, יישלח אל החבר מכתב עם בר קוד (QR), שאותו יהיה עליו לסרוק באמצעות טלפון חכם, ולמסור את פרטיו באפליקציה.

עם קבלת הפרטים באפליקציה, ישלח קוד משתמש וסיסמה זמנית במסרון או במייל. חבר שאין ברשותו טלפון חכם יכול לקבל את הקוד הסודי האישי בסניף המוסד לביטוח לאומי.