גרסת הדפסה
מושבים מספר: 070-2017

קביעת הזכויות למגורים בחלקת המגורים במושב - עדכון החלטה 1464

בישיבת מועצת מקרקעי ישראל ביום 18.9.2017, החליטה מועצת מקרקעי ישראל על תיקון החלטה 1464 "קביעת הזכויות למגורים בחלקת המגורים בישובים חקלאים שהם מושב עובדים, כפר שיתופי או אגודה שיתופית" . ההחלטה קיבלה תוקף עם חתימת שר האוצר ויו"ר מועצת מקרקעי ישראל עליה ביום 15.11.2017 ומספרה הוא כעת 1523 (להלן: "החלטה החדשה").

על פי ההחלטה החדשה קיימת החמרה בהעלאת שיעור דמי החכירה המהוונים על חלקת המגורים שכן סעיף 1.5 להחלטה מבטל את הנחת אזורי העדיפות ביחס לזכויות הבניה שמעבר ל- 375 מ"ר המוגדרים בסעיף 4.4.1.

הערות התנועות ההתיישבותיות שהוגשו לפני חברי מועצת מקרקעי ישראל

להלן תגובת התנועות התיישבותיות כפי שהוגשו ע"י עו"ד דודו קוכמן מזכ"ל כפרי האיחוד החקלאי לחברי מועצת מקרקעי ישראל לפי הישיבה:
"החמרה מוסוות בהעלאת שיעור דמי היוון על חלקת המגורים
בניגוד לאמור בדברי ההסבר לפיהם "נדרשת הבהרה לעניין שיעור התשלום הכולל", מדובר בהחמרה, בהעלאת שיעור דמי החכירה המהוונים על חלקת המגורים.
אנו מוחים על הצגה מטעה של העובדות לפני חברי מועצת מקרקעי ישראל וחוזרים על דרישתנו מקדמת דנן להקים מטה מקצועי ליד יו"ר מועצת מקרקעי ישראל אשר יכין ביסודיות את ההצעות לישיבת מועצת מקרקעי ישראל ויציג העובדות בפרוט מלא לפני חברי המועצה.
ההחמרה המוסוות בסעיף 1.5 המוצע להחלטה מבטלת את הנחת אזורי העדיפות ביחס לזכויות הבניה שמעבר ל- 375 מ"ר לנחלה המוגדרים בסעיף 4.5 כדלקמן:

"תנאי לתחולת ההסדר הינו תשלום דמי חכירה לרשות בשיעור של 3.75%
מערך הקרקע של חלקת המגורים עם היקף הבניה הבסיסי למגורים".

"היקף הבניה למגורים" מוגדר ברורות בסעיף 4.4.1 כ- 375 מ"ר .

ביטול הנחות אזורי העדיפות על חלק מהתשלום (3.75%) עבור זכויות בניה מעבר ל- 375 מ"ר, תשע שנים לאחר החלטת מועצת מקרקעי ישראל 1155, הינו שערורייתי ומביש.

אנו דורשים לבטל סעיף זה של "הבהרה" כביכול שהינו החמרה שערורייתית. "

לפרטים נוספים ולהבהרות ניתן לפנות למשרדנו בת"א.

חוזרים מקצועיים

קיבוצים

מושבים